Науково-методична робота в гімназії «Троєщина» спрямована на :- глибоке і всебічне освоєння і реалізацію в практичну діяльність основних вимог Закону України Про загальну середню освіту та Концепції 12-річної загальноосвітньої школи; - удосконалення змісту науково-методичної роботи; - збагачення педагогічних кадрів надбаннями української етнопедагогіки, науки, культури; - удосконалення методики викладання навчальних предметів, застосування інноваційних форм роботи на уроках; - випереджувальний розгляд питань методики вивчення складних розділів навчальних програм з демонструванням відкритих (показових) уроків, удосконалення методики застосування наочних посібників; технічних засобів навчання, дидактичних матеріалів; - розвиток традиційних та пошук нових високоефективних форм і методів науково-методичної роботи; - створення оптимальних умов для широкої загальноосвітньої підготовки та всебічний розвиток здібних і обдарованих учнів, реалізацію їх творчих запитів, забезпечення фундаментальної допрофесійної підготовки з обраного профілю. Стратегічна мета всієї науково-методичної роботи випливає з державної національної програми «Освіта», де акцентуються важливість впровадження нових навчальних планів і програм, підручників, посібників, проведення науково-дослідницької та експериментальної роботи щодо впровадження педагогічних інновацій. У полі зору кафедр постійно знаходяться проекти документів Міністерства освіти і науки України щодо державних стандартів базового компоненту. Кінцевим результатом методичної роботи є:1. Безперервне зростання фахового рівня вчителів, що матеріалізується в конкретних справах: - авторських програмах; - авторських методиках; - друкованих працях; - виступах на семінарах, конференціях різних типів; - методичних розробках; - показових уроках, творчих звітах кафедр. 2. Підвищення якості знань, результативності учнів в олімпіадах, МАН, конкурсах, оглядах. 3. Творча співпраця з базовими вищими навчальними закладами (дні відкритих дверей, обмін інформацією, погодження планів діяльності). 4. Виховання всебічно розвинутої, здорової, активної молоді. На кожному із вказаних напрямків у минулому навчальному році відбулися суттєві досягнення.
Робота над науково-методичною темою
У звітний період колектив гімназії «Троєщина» продовжив роботу над проблемною темою: «Упровадження нових педагогічних та інформаційних технологій у навчальний процес». Аналіз стану успішності та вихованості учнів дає підставу стверджувати, що робота колективу над реалізацією проблемної теми була успішною. Значною мірою цьому сприяла консультативна допомога з боку вищих навчальних закладів, з якими успішно співпрацює гімназія, та районного науково-методичного центру управління освіти Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації. Особливість методичної роботи в минулому навчальному році полягала в тому, що колектив гімназії був зосереджений на реалізації головних напрямків: системності, компетентності, баченні перспективи розвитку. Виходячи з аналізу виконаної роботи, головними напрямками діяльності гімназії були: - гуманізація і демократизація навчального процесу; - упровадження нестандартних форм організації навчання; - застосування методів навчання на високих рівнях активізації пізнавальної діяльності учнів; - орієнтація на посилення практичної спрямованості навчання; - зацікавлення учнів вивченням шкільних дисциплін через предметні тижні, олімпіади, тематичні вечори, екскурсії, творчі конкурси. Велика увага була приділена якості планування роботи кафедр, зокрема проведено конкурс на кращий план роботи кафедри. В основу аналізу поданих на конкурс планів були покладені такі критерії: - науковість (відповідність сучасним досягненням науки); - системність (відповідність концепції, програмі і плану роботи гімназії); - практичність (можливості і ступінь практичного застосування, орієнтація на розвиток учнів); - масштабність (рівень проведення - локальний регіональний, державний, міжнародний; для одного класу, паралелі, із запрошенням інших класів, шкіл); - оптимальність (відповідність віковим можливостям учнів, здібностям, рівню їх розвитку, недопущення перевантаження гімназистів); - новизна. |